راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو – کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین

برای خرید عمده لوازم یدکی خودرو، توصیه می شود که در مورد سایر فروشگاه ها و مراکزی که محصول را ارائه می دهند نیز تحقیق کنید. در نتیجه خریداران با این مشکل روبرو می شوند که قطعات خودرو دوام کمی برای آن ها دارد و حتی در مواقعی سلامت سایر قطعات را به خطر می اندازد. این نکته که دقیقاً همان قطعه یدکی را تهیه نمایید بسیار حائز اهمیت است زیرا کوچکترین تفاوت حتی در صورتی که قابل جایگزینی باشد موجب می شود کارکرد آن تغییر کند که در بحث های بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت. خرید از مراکز معتبر نیز بسیار مهم است. بسیاری از فروشندگان نسبت به اصل یا تقلبی بودن لوازم یدکی آگاهی دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که هنگام خرید قطعات گران قیمت از فروشنده فاکتور مهر شده بخواهید همچنین نوشتن اصل بودن در سربرگ اصلی میتواند راهی برای پیگیری فروش محصولات تقلبی باشد. او با اشاره به تحریمها میگوید واردات این قطعات برای خودروسازان داخلی در دوران تحریم مشکل است و آنها نمیتوانند تحریمها را دور بزنند برای همین آنها را از خودروهای خود حذف کردند و خریداران این خودروها مجبورند برای تهیه این لوازم جانبی به بازار ما مراجعه کنند.البته تعداد آنها کم است زیرا افزایش قیمت و آپشن بودن این قطعات جاذبه کمی برای خریدار ایجاد میکند، از طرف دیگر بیشتر مردم خودرو را برای حفظ ارزش پول و در نهایت فروش خریداری میکنند، نه مصرف شخصی که این آپشنها برای آنها مهم باشد.

به گرانی ارز، کرونا، تحریم و کاهش تقاضای مردم اشاره میکند و میگوید با وجود اینکه در ایام کرونا و قرنطینه بسیاری از مردم از خانه خارج نشدند و تقاضا برای قطعات یدکی کمتر شد اما افزایش قیمت دلار این کاهش تقاضا را جبران کرد و شاهد افزایش قیمت زیادی نسبت به سال گذشته بودیم. میگوید تحریم باعث میشود واردکنندگان نتوانند یک قطعه یدکی را به طور مستقیم از تولیدکننده خارجی بخرند و وارد کنند، بنابراین پای واسطهها و دلالها وسط میآید و هر یک از این مراحل به معنی گرانتر شدن قیمت تمام شده کالای وارداتی است. وی افزود: در مورد کیفیت همچنان مقداری اقلام بی کیفیت در بازار دیده میشود تلاش زیادی هم از طرف اتحادیه و برخی از سازمانهای ذیربط مانند سازمان صمت سازمان مبارزه با قاچاق کالا انجام میشود تا وجود کالای بی کیفیت در بازار به حداقل خود برسد. به گفته او مشکلات موجود در روند اداری ترخیص کالا از گمرک و بوروکراسی اداری آن نیز مزید بر علت است تا لوازم یدکی گرانتر به دست مشتری برسد.

در مورد حال و هوای بازار لوازم یدکی در دوران کرونا میگوید بر خلاف خیلی از اصناف که در دوران کرونا تعطیل بودند، تعمیرکاران در این دوره فعالیت میکردند اما مشتری آنها نسبت به روزهای غیرکرونایی خیلی کمتر شد. به گفته او با گران شدن ارز، قطعات یدکی ماشینهای خارجی طبیعتا گران میشود اما علاوه بر آن کارخانههای تولیدکننده قطعات یدکی برای خودروهای داخلی هم محصولات خود را گران میکنند چون گرانی ارز باعث میشود مواد اولیه مورد نیاز خود را گران تر بخرند. در این سرویس از فیلتر سوخت بازرسی میشود و همچنین شیلنگ و اتصالات سیستم انتقال سوخت نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. شرکتهای مطرح و شناخته شده تولید قطعات به کیفیت اهمیت بسیاری میدهند به گونهای که با کنار هم قرار دادن قطعات اصل و تقلبی کیفیت آنها کاملا مشهود است. همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد، امروزه بسیاری از راننده ها به دنبال راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو هستند تا بتوانند خودروی خود را مورد تعمیر قرار داده و در سال نو، به مسافرت و گشت و گذار مدنظرشان بپردازند. بگذار قیمت دلار ۶ ماه تا ۱ سال ثابت باشد. در یک مدت اخیر که نرخ ارز افزایش داشته و از ۲۴ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان رسیده است؛ قطعات وارداتی بین ۴ تا ۵ درصد افزایش قیمت پیدا کردند که ۵ درصد برای قطعات خودرو میزان قابل توجهی نیست.

میگوید لنت ترمز پراید ۶۰ تا ۱۴۰ هزار تومان و لنت ترمز ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان است. از این فروشنده برای مثال قیمت لنت ترمز دو خودروی پراید و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را میپرسم. اخیرا برخی از قطعات الکترونیک از خودروهای داخلی حذف شده و برای همین بازار این قطعات در خیابان اکباتان و چراغ برق رونق زیادی دارد. از یکی فروشندگان این قطعات در مورد علت حذف آنها از خودروهای داخلی میپرسم. به همین خاطر خودروهای چینی در بین مردم طرفدار ندارد. به سراغ فروشنده دیگری میروم که مشغول فروش جنس به چندین مشتری است. محدودیت فروش تولیدات صنعتی یا محدودیت در تبادلات مالی منجر میشود قیمت تمام شده یک جنس وارد شده برای واردکنندگان و فروشندگان بیشتر شود. سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران گفت: بازار لوازم یدکی خودرو تا حدودی دچار رکود است. ». فروشنده لوازم یدکی با گلایه از تولیدکنندگان لوازم یدکی میگوید این روزها تشخیص تقلبی یا اصلی بودن اجناس بسیار سخت است چون برخی از تولیدکنندگان با هزینه بسیار پایین لوازم یدکی را در یک مغازه زیرپله تولید میکنند و آن را با قیمت معادل جنس اصلی میفروشند، در نتیجه دامنه سود این اجناس تقلبی هم بسیار زیاد است و ما هم واقعا نمیتوانیم تشخیص دهیم کدام اصل است و کدام تقلبی.

دیدگاهتان را بنویسید