بورس لوازم یدکی کجاست؟

صراط: یکی از پر سروصداترین موضوعات بازار خودرو، افزایش قیمت بدون مجوز قطعهسازان است؛ مسالهای که خودروسازها آن را یکی از دلایل گرانی خودرو میدانند.به گزارش دنیای اقتصاد، البته قطعهسازان نیز بارها نسبت به هزینههای تولید و قیمت بالای تمام شده محصولات به سبب روند صعودی نرخ ارز اعتراض کردند. تعهد، ارائه ضمانت­نامه، خدمات پس از فروش و رضایت مشتری سبب شد تا در مدت زمانی اندک در همه جای ایران، مشتریان وفاداری پیدا کند که از این­رو در سال ۱۳۹۵تصمیم گرفت با تاسیس فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ماشین، به تمام هم­وطنان در سراسر کشور خدمات ارائه دهد. باتری: بین یک الی دو سال مورد تعویض قرار میگیرد. دانگ فنگ اچ سی کراس را میتوان یکی دیگر از محبوبترین خودروها در ایران دانست که در دسته پرمصرفترین لوازم یدکی ماشین قرار میگیرد. گروه استانها- گرانی، بیکیفیتی و کمبود لوازم یدکی خودرو در این روزها سوهان روح شهروندان زنجانی شده و دلالان بهراحتی در این آشفته بازار جولان میدهند. اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قصه غوغای گرانی در اقلام مختلف مصرفی در این روزها تبدیل به ماجرایی تکراری شده است اما هرگز برای مردم عادی نخواهد شد چرا که درآمدها در این شرایط کفاف نیاز مردم را نمیدهد و هر لحظه قیمتها سیر صعودی به خود میگیرند و این در حالیست که با توجه به تورم، توان مردم و ارزش حقوقها کاهش پیدا میکند.

وی در ادامه گرانی را علت افزایش تقلبی بودن روغن موتور و دیگر قطعات و لوازم یدکی خودرو عنوان کرد و اظهارداشت: بحدی تمیز و دقیق روغن های تقلبی و دیگر قطعات بسته بندی و به بازار مصرف عرضه می شود که به هیچ وجه برای فروشنده، خریدار و تعمیرکار قابل تشخیص نیست. امیرحسین صیرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت قاچاق در بازار لوازم یدکی خودرو، با بیان اینکه همه دنیا با این موضوع درگیرند اما در ایران ابعاد قاچاق لوازم یدکی خودرو بیشتر از کشورهای دیگر است، اظهار داشت: قطعات خودرو طیف بسیار گسترده ای دارد؛ نزدیک ۲۱.۵ میلیون خودرو در ایران وجود دارد که از این تعداد ۱۸ میلیون خودرو سواری است که ۷۵ درصد از این خودروها از دو خانواده پژو و پراید هستند. وایر شمع؛ نیز قطعه ای است که برق را از کوئل یا دلکو به شمع انتقال میدهد. و وایر شمع خودرو ؛ قطعه ای است که برق را از کوئل یا دلکو به شمع انتقال میدهد.

به گزارش تجارتنیوز چندی پیش بود که سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک از صادرات خودروهای ایرانی به اروپا خبر داد. یکی از خیابانهای طولانی و پراهمیت شهر تهران که از آن زمان هم به بورس لوازم یدکی خودرو و همچنین وسایل نقلیه سنگین معروف بود. با توجه به اینکه پژو 2008 خودرویی نسبتاً خاص تر از بقیه ی خودرو های هم سطح خود است، پس از دیدن قیمت بالای قطعات این خودرو تعجب نکنید. او درباره بهتر شدن و بالار فتن کیفیت لوازم یدکی هم میگوید: «پیشنهادی وجود نداره، در ایران برخی لوازم یدکی مثل تسمه و جلوبندی را میشه ساخت، اما قطعات دیگر نمیشه ساخت. به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید مهدی کاظمی افزود: آنچه در بیان مطالب از سوی برخی مسوولان استنباط شده و آمار قاچاق در این حوزه را کمی بالا نشان میدهد، تفاوت قائل نشدن بین کالاهای قاچاق، بی کیفیت و تقلبی است. مرکزی گرانی خودرو دیگر چیز جدیدی نیست، مدت هاست که این معضل خودنمایی می کند و هر روز دلیل و توجیهی را برای آن می شنویم، اما این تنها گرانی خودرو نیست که مشکل زا شده و آنچه شاید بیشتر مشکل ایجاد کرده و قشر وسیع تری را در جامعه به خود گرفتار کرده، افزایش قیمت لوازم یدکی خودروست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید مهدی کاظمی» افزود: آنچه در بیان مطالب از سوی برخی مسوولان استنباط شده و آمار قاچاق در این حوزه را کمی بالا نشان میدهد، تفاوت قائل نشدن بین کالاهای قاچاق، بی کیفیت و تقلبی است. در سالهای اخیر، قطعات مورد نیاز و فناوری ساخت قطعات با کیفیت در کشور تامین شده و لوازم یدکی خودرو برای خودروهای ایرانی به راحتی قابل فراهمسازی است. کاظمی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد کالاهای قاچاق موجود در بازار لوازم یدکی خودرو از گمرک خارج میشود، گفت: از جلوی چشم تیزبین گمرک این کالاها بیرون میآیند. مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به میزان ترخیص قطعات خودرو مانده در گمرک، گفت: حدود ۲ سال است که تعداد زیادی قطعه در گمرکات جمهوری اسلامی مانده است که منتظر ترخیص این کالاها هستیم. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از کالاهایی که از ابتدای سال تاکنون چند مرتبه شاهد تغییر قیمتها بودهاست بازار لوازم یدکی قطعات خودرو است بازاری که به گفته مردم و کاسبان، روزهای پر تلاطمی دارد و گویی قیمتها ثانیه به ثانیه افزایش پیدا می کند. علی رضا نیک آئین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نرخ مصوب تعمیرکاران خودرو که برای سال 1400 تدوین شده است، گفت: امسال برنامه افزایش نرخ مصوب برای تعمیرکاران نداریم و همان نرخ مصوب سال گذشته اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید